Scouter in my <3

Jag är stolt scout. Och alla som tror att det enda vi gör är att sitta i skogen, tälja, elda och hjälpa tanter över gatan, ni kunde inte ha mer FEL. Jag har varit scout sen 7 års ålder och jag kan säga att de där sakerna har vi inte gjort ofta. Och har jag nog aldrig hjälpt en tant över gatan. Vi har så himla roliga år. Speciellt under 2007 - 2008. Det var två HELT underbara scoutår. Och jag tror nog mina kära scoutvänner håller med mig.
Bättre vänner än dom kan man nästan inte hitta. Aldrig har jag haft så roligt så som jag har haft på alla underbara hajker, möten och läger med dom. Jiingijamboree i Kristianstad 2007, Holland 2008. 5-kampshajker, slapphajker, mellandagshajker, filmfrossor <3 Alla har dom varit underbart roliga. Konstigare folk än scouter kan man inte hitta. Men jag tror nästan det är svårt att hitta roligar folk också!

Här kommer lite nostalgibilder (för mig och mina underbara fellow scouts). Massa flumm!


Bättre gäng finns inte <3



De bästa av de bästa! (fattas några dock)



Jiingijamboree <3 Officiella kläderna :) Love it!



Hahahah x) Undra hur många timmar av jiingi vi spenderade vid Guitar Hero?



Holland 2008. Jag, Anna, Erik och Segis sitter längst fram!



Min vackra Anna! På väg till Holland ^^



Jag, Ell och Tobbe posar snyggt som fan! :D In Holland, Amsterdam.



Martin ska sumobrottas på Jiingi! Askul ^^



Dagen vi skulle åka hem från Jiingi. Jag och Oscar kör superman/beundrarinna posen ^^



Älskade Erik och Segis är allmänt trötta när är på sparkcykel hajk under lägret i Holland. FETT KUL!



Sova på nätterna? ÄÄH sånt kan man ta igen på dagen ^^



Sen vore ju faktiskt scouterna INGENTING utan allas våran älskade Lanker <3 Vad skulle vi göra utan honom?



2007, ca 20.000 scouter på ett och samma ställe. Mäktigt. Det här är under invigningen. Mäktigare blev det på avslutningen när alla + typ 5000 funktionärer står och sjunger med i Petters "Såklart"!


Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder, men herreguuuud så många fler det finns! Och alla är av olika roliga minnen, dagar, läger, hajker, möten och andra påhitt vi gjort! Jag älskar scouterna och allt vad vi har gjort under dessa år jag varit med. Känns verkligen så sjukt tråkigt att vi tappat så mycket och inte alls gör lika mycket som vi brukar. Men vi har alltid minnena!

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså du anar inte hur mycket jag tänker på scouterna, varje dag! Jag saknar allt så grymt mycket och vill nästan bara gråta när jag tänker att det aldrig mer kommer bli som det var.. Jag saknar allt så sjukt mycket. Scouterna har verkligen varit bästa tiden i mitt liv! Plus så träffade jag dig <3



Undrar vart jag hade varit i livet om jag inte hade varit scout.

2010-12-16 @ 21:30:29
URL: http://annasbasement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0