Äckel Oral Presentation...

Jävla skit oral presentation. Hur fan ska man kunna analysera en 2½timmes film på 10 minuter? Och hinna ge background på director osv. Och analysera den tekniska delen i expositionen? Kan nån förklara det för mig? Känns heeelt omöjligt. Bara att analysera själva filmen tar ju 43875347534 år. Om man ens lyckas göra det, för som det känns nu så har jag mest återberättat vad som händer i filmen.. Blä. Tur att det inte är final presentation iaf. Orkar inte göra mer ikväll, så nu får den faaan bli som den blir.

Och imorrn måste jag panikskriva min engelska uppsats och min World Lit. Hur ska jag hinna allt? Har jag tur kan jag skriva engelska uppsatsen på fredageftermiddag också. Och har jag ännu mer tur kan jag maila in WL på söndag, så kan jag skriva på söndag också. Håller tummarna för snälla lärare nu. Hela min lördag kommer ju gå åt till Högskoleprovet så det kommer ju inte bli något plugg alls då. Kommer vara helt mos i hjärnan efter det. Hur jag nu ska kunna klara det också. Kommer få sjuuuuuuuukt dåligt på det. Menmen. Man kan inte få allt här i livet.

Idag har ändå varit en någorlunda bra dag. Skolan var helt okej för att vara skolan. Och det kändes sjukt bra att prata lite i eftermiddags med någon. Ska ta till mig tipset jag fick: Fokusera på det som är viktigt för dig just nu, skolan och att lyckas ha ett bra distansförhållande med Olof. Allt annat skit får faktiskt vänta till sen just nu. Det har varit för mycket senaste tiden. För mycket skola, för mycket jobbigt, för mycket tänkande, för mycket ensamt. Ska verkligen fokusera på de där två sakerna nu. Och höstlovet ska bli underbart. Ska spendera tid på att bara ha en pojkvän och vara glad över det (och plugga när han är i skolan, men de e väl inte hela världen) samt göra massa roliga saker. Ska försöka göra så mycket roligt jag bara kan. Försöka få in lite mer kul i mitt liv. Det behövs just nu.

En resa till varmare breddgrader hade ju inte varit fel det heller, men man kan ju inte få allt här i världen. En resa till Uppsala och bästaste älskling räcker för mig sålänge :) <3

Nu ska jag göra mig ready for bed så jag orkar att göra min presentation imorgon ( det suger att den ska vara inspelad också...) och kanske till och med hinna kliva upp lite tidigare och gå igenom den en eller två gånger. Man kan ju alltid hoppas.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0