Fortsatt Torsdag :)

Nu sitter jag på bussen till Uppsala och är framme om lite mindre än en timme :D wiiie^^
Som det ser ut nu så blir det bara lugn myskväll med älskling, Marco & Nathers :) Skulle bli finmiddag som det lät också; Stek, Hasselbackspotatis och rödvinsås. Inte alls fel :) Dessutom skulle dom hyra en film också, så kvällen ser ut att bli riktigt bra.

Idag fick jag tillbaka min Extended Essay, second draft, och fick mycket bättre kritik än jag trodde att jag skulle få. Behöver bara ändra småsaker och lite stavning, grammatik och sånt. SKÖNT! Det innebär att jag inte behöver sitta och jobba superintensivt med den nu fram till den 14/10 då den ska vara klar. Nu måste jag bara ta tag i World lit. 1 och TOK essay också. Men det ska nog gå bra. Känner mig mycket mer peppad på att fixa IB än förut så det är ju bra iallafall ;)

Idag hade jag bara två lektioner på förmiddagen, Film och Biologi, eftersom jag skippade mina eftermiddagslektioner för att åka till Uppsala. Filmen gick bättre än förväntat, vi var 6 st som skulle försöka komma överens vid en filminspelning, och som man brukar säga "Ju fler kockar desto sämre soppa". Det är inte lätt, men vi fick ihop allt filmmaterial och ska nästa vecka anta nästa utmaning, 6 st som ska komma överens om hur vi ska klippa ihop allt.. Vi får se hur det går antar jag.
Sen kom jag rätt sent (iaf en halvtimme) till biologin då jag pratade om Extended med Sonia och tydligen skulle vi på fieldtrip till nån tjärn och kolla på massa saker där. Så när jag väl kom dit hade typ en stor del av lektionen gått men det var rätt skönt att slippa vara där hela tiden, blev kallt efter ett tag. Sen gick vi tillbaka till skolan, åt lunch och sen gick jag till tåget för att åka till Gävle och sen ta bussen därifrån mot Uppsala.

Så nu sitter jag här somsagt och väntar på att komma fram. Men ska spela nått dåligt spel eller nått nu :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0