Skum Onsdag

Bilden bjuder jag på ^^



Idag var en skum dag. Eller ja, det var en annorlunda dag? Spännande dag? Händelserik dag? Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig faktiskt.
Började med en normal engelska lektion där jag inte förstod riktigt vad det var vi skulle göra, så jag hittade på nått. Sedan hade vi Historia (eller egentligen hade inte jag det, men jag går dit ändå och pluggar sådant jag behöver) och där kom det fram att vi antagligen (hoppas hoppas hoppas!) ska få åka till St Petersburg och hälsa på en annan skola och så. Tufft! Skulle inte vara helt fel att få resa iväg till ett sådant annorlunda ställe faktiskt :). Sedan hade vi svenska som vi inte ens behövde vara på egentligen, så jag satt mest och tittade i böcker och funderade lite på WL1. Efter det hade vi film och tja.. där gick ungefär allt som kunde gå fel fel. Vi skulle importera det vi filmat till datorn, och såklart så funkar inte det som det ska utan vissa klipp försvinner. Så när vi äntligen lyckats lösa det och fått allt vi behöver, så funkar det inte att flytta det vi importerat till datorn till en annan dator. Och vi har aldrig lärt oss hur man gör det (man kan tycka det bara ska vara att lägga det på ett USB/hårddisk men nejnej, det funkar inte) så det blev inte direkt nån produktiv filmlektion. Plus att läraren som kan med sånt här, han ska såklart inte vara där på ett tag. Och våran andra lärare kan inte med de tekniska grejerna. Sen hade vi "klasstid", där vi bestämde över vårat spexfoto. Blev väldigt flummigt där ett tag x) Sen sluta jag iaf och gick hem. Fn dag, börja med St Petersburg & sluta med Harry Potter.

Ikväll ska jag ta det riktigt riktigt riktigt lugnt och bara glo på tv/film. Måste jobba lite men det kommer nog gå rätt fort så inget man behöver tycka är jobbigt. Är galet trött också, förstår inte varför jag alltid ska vara så det! Skolan kan väl inte vara så utmattande, när man knappt gör något menar jag.

Längtar till på fredag när älsklingen kommer hit! <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0