Scenario Analysis

Är helt slut i skallen känns de som. 
Har suttit hur länge som helst och pysslat med att få ihop ett fungerade scenario tree i word, sen få det att passa in i dokumentet, eftersom det ska in massa text innan det, osv. Pysslat som fan. Men trooooor jag har fått någorlunda ordning på de nu, så är mest att klippa klistra med text sen :)
Har även skrivit ungefär 1 sida och börjat på den andra. 

Uppgiften är att göra tre olika framtidsscenarion för en konflikt (jag har Rwanda tsm med Charlotte) och göra ett träd som visar lite lätt vad som händer och sen skriva ungefär 1 sida om varje händelse. 
typ sådär ser trädet jag arbetat med idag ut. Man har ett startdatum/händelse och så arbetar man utifrån det och skapar tre scenarion. Ett som slutar i escalation (saker förvärras), ett som slutar i status quo (saker stannar på samma nivå som innan) och ett som slutar i de-escalation (saker förbättras).
Totalt ska det vara en analys på typ 20 sidor. Lagom kul. 
just nu håller jag på skriver om escalation, vilket går ärtt bra, har två "rutor"/sidor kvar att skriva ungefär, sen ska jag skicka till charlotte så får hon ändra/fixa/lägga till vad som behövs.
Det är lite kul eftersom man får hitta på saker, men det är rätt svårt eftersom man måste tillämpa empiriska faktorer och teorier som vi läst om i kursen (tex, realism, konservatism, liberalism etc).
Det är inte det lättaste kan jag ju meddela. 

Anyways, tänke mest ge en lite förklaring till vad jag håller på med just nu och kommer göra tills 9 januari när det ska lämnas in. Så om jag klagar som fan om skolan så är det dehär jag klagar på :D
PUSS

Kommentarer
Postat av: Anna

SV: Hahaha eller hur xD Var mest därför jag la ut dom x) Men tycker dom är lite snygga med men skulle inte vilja ha såna^^

2011-12-18 @ 17:15:35
URL: http://annasbasement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0