Dag 3 – Min favorit årstid och varför

Jag älskar sommaren mer än allt annat. Det är varmt, skönt, man kan bada, vara ute, umgås med folk utan att känna pressen från skolan. Dessutom brukar sommar betyda scoutläger och det finns inget som är så kul som ett ordentligt scoutläger på sommaren :) Sitta runt brasan på kvällen och sjunga med vänner, sitta nere på stranden och kika på alla som badar (I Ora då). Bara allmänt mysigt måste jag säga. Minus är ju att man inte får några pengar på sommaren om man inte jobbar.

Annars gillar jag våren också. Senvåren speciellt. När den mesta snön är borta, gräset börjar bli grönt, man känner hur sommaren är på väg, de första blommorna kommer och man kan (ÄNTLIGEN!) lägga undan den där tjocka, fula, jobbiga vinterjackan.
Jag tycker lite om hösten också, iallafall medans löven sitter kvar på träden. Det är så himla fint då.
Men favorit är absolut sommar <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0