Sötsugen....

Alltså jag skulle logga in här på bloggen för att skriva hur sötsugen jag är men för lat för att gå till ICA (ekonomiskt) när jag ser en blogg som heter nått med 14 och gravid till 15 och morsa. Nått sånt. Nyfiken som jag är klickar jag på länken och kommer in på en blogg där en tjej som 15 år nyss har fått barn (i november, så typ nyss).

Sånt skrämmer mig. Vara 14 år, bli gravid och behålla barnet för att bli mamma vid 15 års ålder. Som om inte det vore nog hade hon tydligen fått missfall helt nyligen. Hon hade med andra ord blivit gravid IGEN vid 15 års ålder ca 1 månad efter att hon fått sitt första barn. Sånt är galet läskgt. Jag dömer henne inte dock, jag vet inte hur jag hade gjort om jag upptäckt att jag var gravid vid 14 års ålder. Men 14 år liksom.. fatta att vara gravid vid en så låg ålder? Jag menar, 17-18 år och bli gravid är en sak, det kan jag acceptera ändå.  Egentligen ska väl ålder inte spela någon som helst roll sålänge man kan ta hand om barnet, jag menar det finns väl vuxna i 25-30års åldern som är mindre kapabla till att vara bra föräldrar än en 18åring kan vara. Men 14 år ger mig rysningar. Jag säger dock inte att hon inte kan vara en bra mamma åt sitt barn, för det vet jag inget om, jag känner henne inte så jag kan inte dömma. Jag har väldigt svårt att få ihop att vara 14 år och gravid bara. Känns så fel på nått vis bara.

Men hursomhelst var det inte det jag skulle skriva utan att jag är fortfarande sötsugen, eller sugen på NÅNTING. Glass, kakor, kladdkaka, godis.. anything like that, give me now. Tror jag ska råka värma en mikropizza och sen äta den faktiskt. Så jag får äta nånting, även om det inte är sött.

Så nu ska jag göra det och sen glo på lite Crossing Jordan innan jag lägger mig :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Nathers

Jag har gjort chokladbollar! :D Igår gjorde jag kladdkakemuffins! Lovar att baka i helgen också så att du får smaka! :)

2011-01-11 @ 22:50:35
Postat av: My Wallin

Ååååh du är så söt Nathers :D

2011-01-12 @ 16:58:22
URL: http://myywa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0