Helgen i Dalarna

I fredags gjorde jag min Oral Commentary i Svenska kl 11.05. Det gick okej. Och nu behöver jag inte göra nån mer muntlig grej, så jääkla skönt. Nu är det bara Exams kvar.

Fick sedan skjuts av Eve och hennes pappa (lifesavers), och redan i bilen påväg mot Dalarna så kände jag hur min hals började motarbeta mig. Den gjorde mer och mer ont. Väl framme i Dalarna så började jag känna mig rätt hängig och medans jag väntade på att Olof skulle komma (jag var framme runt 2 han skulle komma runt 5) så somnade jag i soffan. Efter det var det sjuk tjej som gällde. Var helt konstig på fredagkväll när jag skulle sova, vet inte riktigt alls vad det var med mig, men galet var det. Sov dåligt hela natten också och på lördagen vaknade jag med 38,7 graders feber. KUL. Det betydde att jag fick spendera dagen liggandes på soffan medans Olof med föräldrar åkte skoter och grillade korv. FUSK. Sen på kvällen kämpade jag emot febern och halsen för jag tänkte minsann inte ligga hemma när dom åkte och bowlade. Trots att kroppen sa ifrån, så följde jag med. Kunde inte äta mycket, men det var kanske ganska väntat.

Det roliga med bowlingen var att jag bowlade med feber, orkeslöshet och ingen bra syn (hade varken linser eller glasögon) och trots det så vann jag första omgången och kom totalt 2a. Jag slog Olof så hårt ;) <3

La mig tidigt på lördagen med feberfrossa, men vaknade iallafall på söndagen utan feber! Score. Har dock världens hosta och snorar som en gaaaalning. Men sånt är livet. Ganska tråkigt att vara sjuk när det är lov, och när man dessutom klarat sig hela vintern fram till nu. Åkte hem från Dalarna idag, Olof med men får träffa honom på fredag igen (<3), och jag passade på att åka hem till Järvsö för att kurera mig lite. Hoppas på att vara så pass frisk att jag kan åka hem till på tisdag eller onsdag.

Men nu ska jag kurera mig lite till!

Puss

Och jag har fortfarande inte fått min klänning :( Men den boooorde komma till veckan och då får jag den på fredag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0