Kass dag deluxe

Fyyyyfaaan säger jag bara för idag.
Börjar med att vakna 4 när Mattias går upp. Kan jag somna om? Nej...
Sätter mig på tåget till Gävle för kursstart. Utanför Ockelbo blir vi stående för signalfel. Tåget vänder och säger att vi får åka tillbaka till Holmsveden (inte Lingbo som är närmast...) och ta buss därifrån. När vi nästan är framme i Holmsveden, ja då säger dom att dom lagat signalfelet och vi ska vända tåget igen bara vi kommer fram till Holmsveden.
Blir stående i Holmsveden en stund innan vi äntligen kommer iväg igen. Då får vi stanna på ungefär samma ställe som tidigare utanför Ockelbo och vänta på tågmöte i säkert 10 minuter. Fortsätter in till Ockelbo. Där får vi också stå och vänta på tågmöte... Medans vi väntar kommer även tåget från Ljusdal som går en timme senare in till Ockelbo. Vi kommer äntligen iväg igen och fram tiöl Gävle. Då var vi runt 1,5 timme sen och jag hade suttit på tåget ungefär 3,5 timme.
Var ju lagom sen till högskolan och hann vara med på introt ca 30 min kanske, sen var det lunch. Det var såklart sjuuuult mycket folk som skulle värma mat samtidigt också så fick leta genom halva högskolan innan vi hitta nånstans att värma maten som de inte va 30 pers före i kön.
Föreläsningen efter lunch gavs i en stor jäkla tentasal. Man såg inte Powerpointen och hörde knappt vad han sa. Gick tidigare för orkade inte försöka mer.
Nu sitter jag på tåget hem och bara hoppas jag kommer fram utan problem och att resten av dagen går smärtfritt.

SÅ JÄVLA KASS DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0